svA

idag började jag ämnet Svenska AVärmdö
som är en gymnasie-distansskola för svenskar som bor utomlands
eller av annan anledning pluggar på distans..
Jag började med att logga in och självklart hade jag redan
första dagen fått en uppgift att jobba med...
Intervjua en klasskamrat...
och där kommer själva problemet in i bilden...

jo visst det är inte så svårt att skriva en sida med frågor 
som man sedan smidigt mejlar över till klasskamraten,
om man hadde dennes mejl adress vill säga.
Jaha, tänker jag. ÅH alla dessa problem som ständigt ska lösas!

Men imorgon mejlar jag läraren och ber om hjälp...
eller så mejlar jag till den jag tror det är jag ska intervjua..
om det är rätt person skulle det underlätta . faktiskt .

Ni kanske inte tror mig men det var faktiskt ganska skönt att
behöva plugga igen... efter över en månads ensamhet och
tristless utan annat att göra än att städa, titta på tv och bara va,
så är jag faktiskt (!) väldigt trött på det.
ÄNNU skönare ska det bli att börja på skolan...
skaffa kompisar, slippa vara så ensam.. usch det är så jobbigt
--- ÄSch nu blir jag lite... vad heter det... dyster

synonym dyster: 1 nedstämd, ledsen, sorgsen, tungsint, mulen, svårmodig, förstämd, trumpen, missnöjd, oglad, nere, deprimerad, mörk i sinnet 2 sorglig, smärtsam, nedstämmande, luguber, trist, tråkig, mörk, grå, sinister, glädjelös, bedrövlig; ödslig, hemsk, enslig, öde ..

ja det stämmer väl rätt bra in alltihop.... haha. nu ska jag avsluta inlägget innan jag blir alltför deppig!

yours sincerly, mandy
(hihi man tar väl efter lite engelska- hoppas jag fick till det rätt iaf!)