"Hur gammal är du egentligen?"

... sagt av min mamma när hon såg att jag satt och tittade på årets julkalender, LasseMaja's Detektivbyrå. "Vadå!?" Svarade jag, "Det är ju tradition!" Jag tittar faktiskt på julkalendern varje år, fast AllramEst (eller vad det där gossedjuret hette) kollade jag bara på ett fåtal gånger.

På tal om ingenting, min kusin fyllde 6 år härromdagen (herregud så fort tiden går!) och hon fick ett marsvin! Säkert jättesött! Kommer ihåg mitt marsvin jag hade tillsammans med min lillasyster, hon var så himla gullig, Gosis hette hon.. Vi (sis o jag) har berättat om Gosis för våra kusiner (Gosis dog innan de var födda) och gissa vad min kusin valde som namn på sitt marsvin!? Gosis - aaaw, adorable! Saknar verkligen mina kusiner.


Nio dagar till Julafton - har ni handlat alla presenter än??


Update: Jag kollar på Svt.se, har du missat julkalendern kan du också kolla där!