tjuvlyssnat i datarummet

Översatt från engelska

i Sixthforms datarum
Tjej~17 pratar i mobilen: "Hej mamma, det är jag! Du jag glömde läxan hemma, skulle du kunna emaila den till mig?- Aa, alltså emaila som i 'internet'... Gå in på internet och sen skriver du in hotm... men mamma du vet ju visst vad internet är! Du vet det du använder när du spelar bingo!! åhhhh. Är det någon annan hemma??" -tyst- "nähä... ja men gå in på internet och..."
12 minuter senare
"...Klicka på 'Nytt meddelande' .... aaaaaarghh! längst upp till vänster??... "
ÄNNU senare- tjejen pratar fortfarande i mobilen med sin stenåldersmorsa, min lektion har redan börjat så jag hör inte om tjejen får sin läxa eller inte. Antagligen skickar mamman den med röksignaler en halvtimma senare.

Haha, seriöst! Detta var nog det roligaste på hela min dag... Tjejen snackade jättefort, med hög röst ALLA hörde - o garva - lyssna - o garva. hahahaha!