äckligt!

Idag var jag tvungen att gå hem från skolan.
Anledning: Jag mådde illa.
Varför? Jag ska berätta hela historien!

Jag satt och rotade i min väska när min lärare sa;
"Idag ska vi dissekera djurlungor"
"uuäh", tänkte jag.
"De som inte vill behöver inte" fortsatte han.
"Jag vill inte" började jag säga och tittade samtidigt upp, där på katederna låg en

stor slemmig äcklig
kolunga!

Jag fick världens chock, skrek, rusade ut ur klassrummet och var tvungen att sätta mig ner. Jag kunde inte stå upp. Satt ner i två timmar och hindrade tårarna, men illamåendet gick inte över, så då ringde jag min pappa som var tvungen att komma hem och hämta mig!

Alltså man ser på film att de dissekerar grodor och stuff och man tänker; "Usch" Å sen är det ju inget mer med det. Jag fattar inte hur jag kan reagera så starkt,  jag ryser (fortfarande) i hela kroppen när jag skriver det här!  Jag har fortfarande ingen aptit och åt ytterst lite till kvällsmat.
...Nästa gång ska vi dissekera ett hjärta - äck! Jag tänker be min biolgilärare säga till innan.

Update: Jag tror att anledningen till att min lärare inte förvarnade är att det fortfarande är vanligt med dissekeringar i England och de i min klass hade gjort det flera gånger innan, han visste nog inte att man inte dissekerar i Sverige längre och trodde nog att jag också hade dissekerat förut.
#1 - julia

usch, jag var inte heller med den lektionen vi gjorde det i högstadiet. blää... :P