Att laga mat

Om jag får säga det själv är jag faktiskt ganska bra på att laga mat, okej jag är ingen Jamie Oliver (men vem är väl det - förutom han själv?) men jag lyckas alltid för det mesta med det jag lagar. Enda gången det inte blev så gott var när jag läste fel och tog x antal teskedar salt istället för x antal kryddmått, men till mitt försvar var det för länge sen.

Det enda jag verkligen inte gillar med matlagning är att i de flesta fall måste man använda en ugn. Jag och ugnar är verkligen ingen god kombination, jag tror faktiskt inte att jag en endaste gång lyckats att använda en ugn utan att bränna mig. Just i dag är det vegetarisk-lasagne jag lagat och - surprise - jag brände mig på tummen igen! Det värsta är att det gör lika ont varje gång, jag menar, man borde väl egentligen vänja sig?