(en summering av det kommande halvåret)

Vaknade ootroligt seg och o-utvilad imorse, hur kan det vara så svårt att vänja sig vid tidiga mornar? Jag har ju ändå gått i skolan sen den trejde nu. Men mammi väckte mig iallafall med glada nyheter! Min moster och mina två helt underbara kusiner kommer hit nästa onsdag (om åtta dagar alltså), de bokade imorse. Kul! Saknar verkligen dem. En vecka känns nästan som en evighet, men när jag tänker på att det är cirka fem veckor tills E kommer, vad ska det då kallas? Finns det något ord som symboliserar längre än en evighet?

Detta halvår har jag alltså massor att saker att se fram emot;
Min moster och kusiner kommer på besök. Sen kommer en tjej som börja IB här nästa år och vill prova och se hur det är. Och på lovet vecka åtta kommer E och en av min systers kompisar och hälsar på! Då ska vi shoppa och ta igen ett halvår av förlorad tid! Efter det kommer morfar och hälsar på (vilket mammi för två minuter informerade mig om). Och sen; (förlåt, men något av det bästa - eller jag ändrar mig - Allt är bäst) Teneriffa i elva dagar! sol och bad och ingenting mer, underbart! Sen får vi väl se vad som händer i sommar, jag har ett lov i maj då jag inte har något inplanerat...

Skolåret slutar först den 25 juli - hur ska jag stå ut så länge? Ja, med så många ljuspunkter som har börjat visa sig så ska jag nog klara av det (och kanske med en gnutta entusiasm). okej, jag erkänner det var ett ord jag var tvungen att slå upp för att få det rätt stavat - min svenska går baklängens men från den ljusa sidan så får min engelska framåt! Eh, och jag menad givetvis att min svenska går bakåt (lite baklänges kanske den också går).

Nu är det dags för mig att avsluta min fukking uppsats, om Napoleons inrikes policy.