Söt-kusiner

Ledsen att jag tjatar, men mina kusiner är här hela veckan och hälsar på och de är ju bara för underbara!

K (4 år): Alltså... Ni bor ju i England...
Jag: Ja?
K: ... och vi bor ju i Sverige... Jag tycker... Jag tycker vi skulle bo i England... Då skulle vi ju bo... nära!

Vi bakar kladdkaka, jag häller i mjölet, K rör om, jag häller i smöret.
K: När mamma och jag bakar... då häller vi i smöret först...
Jag: Jaså?
K: Ja. Men det här är väl en annan kladdkaka.
Jag: Ja, man gör ju lite som man vill.
K: Ja. Man gör ju... Olika! Nu är vi ju i England. Här gör man inte som i Sverige.

Jag läser godnatt-sagor.
Jag: Nej, nu kan jag inte läsa fler sagor, jag måste plugga.
Ka (7 år): Varför det?
Jag: Jag får massor plugg av mina lärare förstår du.
Ka: Jaha. Tycker de inte att du är duktig?
Jag: Jo, alla får massor plugg.
Ka: Jaha. Men du får väl gå i en annan skola då!


Åh vad jag kommer saknar mina kusiner när jag åker till USA, kommer ju träffa dem ännu mindre än jag gör nu... Kommer sakna ALLA så himla mycket...