Mandy dieten

Atkins, GI mm = skit! Mandys diet är så mycket bättre.

Jag äter skivad banan och dricker apelsinjuice till frukost, mamma säger:
"Jaha går du på fruktdiet eller haha!?"
"Ja, precis" svarar jag "och grönsaker, jag äter endast frukt och grönsaker... Du vet väl att popcorn är gjort av majs? Och choklad av bönor? (kakao)"
"Haha!" får jag till svar, sedan säger hon "och pommes, det är ju potatis"

Ja, kära mamma - pommes är gjort på potatis, men potatis är en rotfrukt! Haha. Vidare skulle jag säga att jag mycket hellre äter chips än pommes. Eller kanske inte... Älskar halvfrysta råa pommes, eller mcD fettiga. Mums, det är gott.

Några tips på fler "nyttigheter" jag borde inkludera i min diet?  


PS. Toblerone innehåller ju nötter, det borde väl bli dubbel-nyttigt (både nötter o bönor)?