Hm...

Skriver ner denna på svenska för jag vill inte att L läser och börjar argumentera om detta igen, haha.

L: Jag förstår inte vad du har emot det engelska vattnet. It's perfectly fine.
Jag: Nej det är det inte alls! I England häller ni i klor, ungefär 90% av maximala halten. Det smakar simbassäng. I Sverige är vattenledningarna mycket fräshare och helare så vi behöver inte kloret.
L: Usch har ni inte klor i!? Då dör ju inte bakterierna. Om jag någonsin åker till Sverige tänker jag bara dricka köpevatten, det verkar ju farligt att dricka ert kranvatten.
Jag: Nej, det är det som är grejen - våra reningsverk är så bra och era dåliga... blablabla...
L: Nej så är det inte alls.

Alltså det går inte att ändra Ls åsikter! Hon är helt omöjlig. Som gången då hon försökte övertala mig att det är bättre att äta godis varje dag än bara på helgerna. Hon har helt otroligt sämst argument som hon tror på till 100%.

Förra året berättade jag att universitetet är gratis i Sverige även för utländska medborgare (här i England kostar det nämligen skjortan). "Nä de är de inte alls" fick jag till svar (som att hon skulle veta det!?)- men igår sa hon: "Visste du att universtiet i Sverige är gratis för mig! Det är på engelska också" Vet ni varför hon finally trodde på det? Hon hade läst det i en tidning. Som att en tidning är mer pålitlig än jag?!