Födelsedagsfirande

Mamma och jag diskuterade vid lunchen hur annorlunda saker är i England och i Sverige (har skrivit många inlägg om det, haha). Idag var födelsedagar på tapeten.

När jag precis hade flyttat till England bjud D födelsedagsmiddag på resturang. När vi kom dit sa hon glatt: "I'm paying for drinks for everyone".

Ifall jag hade haft födelsedagså hade jag tyckt att det vore sjävklart att bjuda på allt? Mat och dryck. Har man inte råd att bjuda t.ex. femton pers så bjuder man bara 10 till middagen. Men allt som tiden gick insåg jag att här "bjuder" man folk på födelsemiddag men folket får betala själva.

En annan grej som är lite konstig är att när man har ätit upp sin middag och det är dags för efterätten är det alltid någon som har med en hembakt tårta! På mammas kompis middag kom tillochmed en servitris ut med den hembakta tårtan åt dem (för att det skulle se snyggt ut antagligen). Men äter man på resturang ska man väl köpa tårta där? Eller om man vill ha tårta så får man ha middagsbjudning hemma?
#1 - Angelina

sv: yes, ett av de bästa recepten enligt mig! hur blev dina ? :)

#2 - Angelina

sv: Jo, vi brukar baka efter skolan, jag och några till, s då blir det kladdkakemuffins! enkelt, snabbt och gott!!



börjar jag äta, kan jag knappt sluta :) haha