Fler Au Pair fragar

For ett tag sen sammanstallde jag nagra fragor som jag fatt angaende au pair fatt i ett inlagg. Har kommer ett till sant inlagg.



får du lägga upp bidler på familje eller huset?! :)

det star i au pair kontraktet att man inte far lagga upp bilder pa barnen... sa tyvarr.. Men de ar jattesota bada tva. Lockigt mellanblont har och stora bruna ogon. adorable!


hur var första mötet med familjen? Nervöst?

lite nervost var det val men hade skypat sa mycket med dem att det kandes som att jag hade traffat dem forut.  nar hostmum kom hem sa sa jag "hello, it seems like we've met before, how nice to see you again" haha


hur packade du? jag ska ju inte åka förrän augusti men har panik redan :p tog du med typ vinterjacka och såna stora saker eller tänker du köpa där? :)

haha det fragade jag typ tusen stycken innan jag akte. men allvarligt ska du nog inte fraga vad jag packade for det kanns som att jag inte har nagonting att ha pa mig!! namen hade en tshirt kvar efter typ en vecka sa jag maste aka o shoppa snart.

Packa sant som ar BARNTALIGT. Forsta dagen hade jag mat o snor overallt o andra dagen jag jobbade fick jag 3aringens bajs pa mina byxor (hon har fortfarande bloja o det lackte igenom). Vet inte hur gamla dina barn ar men barn ar kladdiga. Ta med dig typ en eller tva fina outfits men lat resten vara vanliga tshirts/linnen.

Jag tog inte med med varken vinterstovlar eller tjockjacka. Jag tog med hostjacka och converse sa iaf jag inte skulle hitta natt forsta veckan av vintern behover jag inte ga i flipflop o jeansjacka iaf.


Har en liten fråga angående organisationerna..Spelar det ngn roll vilken man är med i när man väl är i USA? Tänker typ om man märker skillnad på andra au pairer, om de har fler träffar, bättre kontakter m.m...eller tänker man inte så mycket på det då?

Jag tror att alla organisationer har au pair traffar ungefar lika ofta. Sen nar du val ar i USA sa spelar det nog inte sa jattestor roll vilken organisation du aker med, da ar det mer kontaktpersonen/lcc'n som det hanger pa. Men jag vet inte om det ar nagon skillnad mellan organisationerna ifall nagonting hander eller sa.