Det ar gront, eh jag menar vitt



Här i USA har de såklart annorlunda traffiklysen än i Sverige. För folk som går (pedestrians på engelska men vad heter det på svenska? gångare?) är det antingen en röd hand (= stopp, såklart) eller en vit person (= gå).

Varje gång den röda handen slocknar och den där vita personen lyser så säger jag glatt: "nu är det grönt!" haha. Nathalie påpekade att det är ju faktiskt inte grönt, det är ju vitt... så det är ju fel att säja att det är grönt. Men det gör jag ändå - av gammal vana. Kanske kommer jag att säga: "nu är det vitt" när jag kommer hem till Sverige, haha.


PS. lyckades installera å, ä och ö alldeles själv! Är dock van att använda a, a och o nu så vi får se hur det går, haha.
#1 - ida

haha har fortfarande inte vant mig vid det där vitt eller grönt efter ett år...vitt låter bara så fel i mina öron

#2 - i huvudet på thåström

fotgängare heter de ;)