2013-03-07

Torsdag började vi elva. Trevligt med sovmorgon. Hade lite info om womens empowerment och self help groups i ca en och en halv timme. Väldigt intressant. Sedan uppdaterade vi klassbloggen med ett första inlägg härifrån Indien. Vid ett var det dags för lunch. Denna dagen var riset smaksatt med citron. Gott med variation, hahah.

 

 
 

Efter lunch tog vi alla en powernap och gick sedan till BAIFs exhibit. När vi hade tittat klart på den gick vi upp på taket och solade lite. På kvällen åt vi på Dominoes pizzeria, som ligger på gångavstånd härifrån, dock på andra sidan vägen. När vi kom hem kollade vi på Silver linings, supermysig film!

 

 

 

#1 - Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Haha trodde aldrig att jag skulle säga det, men när jag ser den maten så saknar jag faktiskt den indiska maten lite ;) Var volontär där för två månader sedan ;)

Svar: så skoj att du varit i Indien:) vi äter mest ris här, men när vi går ut och äter blir det mycker festligare och godare indisk mat, som jag tror jag kommer sakna ganska mycket! var i indien var du?
mandy

#2 - Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Ja jag känner igen det där med ris! Vi åt ris konstant i två veckor. När vi var ute på dom lite finare stränderna vågade vi oss på att äta men inte annars. Men naanbröd, guud vad jag saknar det! Vi var i Goa, vart är det ni är? :)

Svar: haha, aa naan ar en favorit!! :) Vi ar faktiskt ratt nara Goa, funderar pa o aka dit en svang. Har du nagra tips? :) Vi ar i Pune, ratt stor stad! men just nu ar vi utanfor staden, lite mer pa landsbygden.
mandy

#3 - Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Åh det tycker jag absolut att ni ska göra! Jag skulle varmt rekommendera Palolem beach i södra goa som är den mest populära turiststranden. Vi var där en dag eftersom vi bodde i norra Goa och hade en bit dit, men det var underbart! Dom har små minihus att hyra också längs stranden, och om man gillar att festa är där the place to be så att säga ;) Rekommenderar det verkligen!

Om ni är ute efter Någon bra stad att shoppa i så har jag tyvärr inget bra minne, minns inte riktigt vad städerna hette som alla rekommenderade oss att åka till :)

Svar: okej, tack :)
mandy