19e maj

 




Igår när jag var i "common room:et" (där alla är, på alla raster och håltimmar) trodde jag knappt mina öron. Jag kände verkligen igen låten de spelade... men kunde det verkligen va den jag trodde? Just då i låten var det ingen som sjöng, så jag väntade på att höra texten för att kunna få bevis på att det var den låten. OCh gissa vad? Det var det. Haha. De spelade Boten Anna! Den var inte omskriven till engelska så det var med svensktext o allt! Det levde jag på hela dan!





Precis som någon gång förra veckan, då det kom en dansktjej och hälsade på i skolan. Det levde jag också på länge, för jag kunde prata svenska med henne. Visserligen hade vi väldigt ont om tid så det blev en väldigt kort konversation; "Hej, så du är från Danmark?" sa jag "Ja, det är jag" svarade hon "Så du ska börja här nästa år?" frågade jag "Ja" Slut på prat. Men! Jag levde på det länge iallafall...