Never thought I would say this, but...

... något man saknar i England? Svensk skolmat. Faktiskt.

När jag står, eller sitter på en skitig stol, och äter min medhavda macka som blivit varm och äckelmjuk efter en hel dag i min väska, då saknar jag faktiskt den svenska skolmaten.

Gick och åt i kaffeterian en gång. Där fanns ett smaskigt urval. Yorkshire pudding, morötter som kokats i fem timmar och något som en gång antagligen varit köttgrytta. Till det pommes frites. Of course. Tjocka, fetdrypande pommes. Blä.

Åt några tuggor innan jag bestämde mig för att hugga in på efterrätten direkt istället. Ville vara lite nyttig så valde det enda nyttiga alternativet; yoghurt. Men när jag öppnade förpackningen verkade det vara något fel - den stank! Kollade bb - och hade den inte gått ut två månade innan? Så tog istället en chokladmuffins som inte direkt höll mig mätt till slutet av dagen.

I vanliga fall så äter man medhand mat. Eller så köper man på co-op. Många köper dock fish and chips utan fish (med massor av vinäger, uuucsh) eller en kaka på bageriet.

En vanlig lunch en vanlig dag. Själv äter jag macka med gurka de dagar jag går till lunchtid, börjar bli rätt trött på det dock. Som sagt. Saknar svensk skolmat.