Måndag och snart julafton

Alla paket är köpta och inslagna. Kan inte påstå att vi köper så där överdrivet många paket i min familj, kvalité framför kvantitet är väl något av ett motto. Jag och min syrra köper presenter ihop till föräldrar och kusiner så vi ska ha råd med en finare sak, snarare än fem billiga. Själv har jag önskat mig en dammsugare, eller pengar (så jag själv kan köpa en dammsugare, haha).

Jag gillar inte den stressiga pressen att man måste köpa paket, måste måste måste. Är det inte roligare att köpa något när man hittar det, närsomhelst på året, istället för att slänga ut pengar på onödiga saker i sista sekunden? Julafton känns lite överskattat. Iallafall stress-present-delen. Men jag uppskattar mer och mer julbordet, Kalle-Anka tittandet och sedan på kvällen, ätandet av gröten. Just för att man får spendera en heldag med släkt och familj. Det är jul för mig.