Fråga.

Hej!
Vill först och främst tacka för en bra och inspirerande blogg. Ska själv åka som au pair när jag tagit studenten (nästa sommar), längtar som en galning varje dag och vill bara börja med matchnings processen och ansökan, :D 
men lite frågor- hur lång tid tog det för dig innan du hittade din värdfamilj? Hur mycket pengar hade du med dig totalt? Hur firar man "passover" och vad är det? :)

ha det så bra och fortsätt skriv! kram / Emelie



Hej! Det tog ganska lång tid innan jag hittade min värdfamilj. Dels eftersom jag anmälde mig över ett år innan jag kunde åka, jag trodde nämligen att jag skulle åka sommaren 2008 men det blev inte så, så ett tag efter jag anmält mig flyttade jag fram datumet. Och det var innan jag hade blivit godkänd (agencyn i USA måste läsa igenom ens papper) och innan jag hade skickat in körkortskopia, så jag hann inte bli intervjuad av någon familj.

Efter jag hade skickat in körkortskopian och blivit godkänt gick det också ganska segt, men när jag hade kommit upp i två hundra timmar med barn under två år fick jag tre intervju request nästan samma vecka, så det kan vara värt att satsa på att ta hand om bebisar.

Jag tror att jag hade med tre hundra dollar eller liknande, men jag kommer inte ihåg faktiskt, det beror ju på ifall du vill shoppa i NYC.

Jag ska skriva ett litet inlägg om passover o lägga upp några bilder jag tog igår när vi firade det. (Update: Här hittar du inlägget.)