Windsor, Kanada

Hej!
 
Har insett att jag inte skrivit sen vi var i Goa, Indien... Har hänt ganska mycket sedan dess.. Men det är en annan historia.. Nu är jag i Kanada! Let's focus on that. Klockan är nu 13:55 (6 timmar efter Sverige).
 
Har varit här i Windsor sedan kl 23, den 31 augusti, så nästan i två veckor snart. Under den tiden har jag hunnit vara på shopping mallen två gånger, haft en scavenger hunt och träffat skolans Dean. Har även dekorerat mitt rum lite. Med mera...
 
Icke att glömma så har jag även gått på lektioner (vilket ju är anledningen till att jag är här, haha). Jag läser Women & Politics, vilket är en kombination av women studies och political science. Contemporary Moral Issues, dubbel spanska, och min favorit hittills: Social Justice. Social Justice kursen kombinerar politik, etik, ekonomi, ja allt möjligt. Och läraren pratar hela tiden om hur dåligt vårat (Kanadas) skolsystem är och bla bla. Vissa saker han säger om skolan känner jag igen, t.ex. hur de flesta lärarna slänger upp stora power point presentationer på tavlan, och sedan försöker alla frenetiskt skriva av dem medans lärarna läser innantill/lägger till massor mer information, så man inte hinner lyssna. Social Justice professorn har inga pp-presentationer och jag måste säga att det är ganska befriande! Även om det tar ett tag att vänja sig vid att lyssna istället för att skriva av, så blir hela lektionen så mycket mer intressant.
 
Roligast hittills, på ett ironiskt sätt, måste ju ändå vara på Moral Issues lektionen då läraren höll ett 20-30 minuter långt föredrag om det negativa i att "multi-taska", dvs. gå på en lektion men sitta vid datorn och samtidigt göra något helt annat, medan en tredjedel av klassen satt med sina laptops och/eller mobiler och facebookade, spelade snake eller letade kurslitteratur.
 
Igår åkte jag och Nina (en annan svensk tjej) en Free Grocery Shuttle, vilket innebar att en gång i timmen kom en buss och hämtade folk för att sedan skjutsa till en mataffär ca 15 minuter bort. Win-win för både mataffären och studenterna!
 
 
Nu ska jag köpa kurslitteratur och plugga spanska, har lektion om två timmar.
 
Hasta mañana 
/A
 
#1 - Mamma Cattis

Kul att du bloggar igen!
Puss <3